Wala, cadena de botigues de moda i complements esportius, ha iniciat la campanya d’Arrodoniment Solidari en favor de la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC). Durant 4 mesos, els clients de Wala podran destinar uns cèntims, quan facin pagaments amb targeta, per ajudar en la tornada a la quotidianitat de les persones que han superat la malaltia.
Els objectius de la campanya són:
- Donar resposta a les necessitats de les persones que han superat el càncer i el seu entorn per resoldre les qüestions que se’ls plantegen en començar una nova etapa: el després del càncer.
- Acompanyar i donar suport a les persones que han patit un càncer i busquen una feina adaptada a les seves necessitats físiques i emocionals.
En concret, la recaptació anirà destinada al programa Després del càncer de la FECEC, Junts contra el Càncer, que inclou, entre d’altres, l’espai digital Després del càncer, que ofereix informació i recursos per a les persones en aquesta nova etapa de la seva vida; el Reprèn, servei d’orientació laboral després del càncer, que facilita la reinserció laboral de les persones que tornen al mercat laboral un cop finalitzen els seus tractaments oncològics i, per les seqüeles derivades de la malaltia, no poden continuar desenvolupant la feina que feien fins llavors.
La importància d’ajudar després del càncer
A Catalunya hi ha més de 110.000 persones que han superat o cronificat un càncer. Aquesta xifra augmentarà anualment un 1,7% en dones i un 1,6% en homes. L’empremta del càncer deixa sensació de solitud i abandonament i, en molts casos, seqüeles físiques o emocionals i, a més, es tradueix en una dificultat per accedir a llocs de treball així com a molts serveis: assegurances, productes bancaris o mútues en són alguns exemples. Amb aquest escenari, les persones afectades han de reprendre la vida diària i laboral i és aquí on la FECEC, Junts contra el Càncer treballa per ajudar-les.