“Tenim com a objectiu conscienciar a les persones dels danys que poden provocar els rajos solars en la seva pell”

Francesc Vilà, és President de farmàcies ecoceutics. Recentment la FECEC ha arribat a un acord de col·laboració amb aquest grup per dur a terme diferents campanyes de conscienciació. En aquesta entrevista Francesc Vilà parla del model de farmàcies que promou ecoceutics, la seva finalitat i de l’acord de col·laboració amb la FECEC.

Francesc Vilà-02

1. Com i per què neix Ecoceutics? Amb quina finalitat?

Farmàcies ecoceutics és una iniciativa creada l’any 1.998 per un grup de farmacèutics amb la mateixa visió de la professió. Neix com una oportunitat per créixer mitjançant economies d’escala de la mà de farmacèutics que creien en una aliança com a paraigües en comptes d’anar cada un per el seu compte.

2. Quin model diferenciador proposa respecte altres grups de farmàcies? (Posa’m un exemple)

Farmàcies ecoceutics, a diferència d’altres, no es defineix com un grup de compres sinó com un grup de vendes enfocats a ser un punt de salut i no un pur dispensador de medicaments. Un dels nostres objectius és poder donar solucions i consells adequats a cada un dels nostres usuaris amb la idea de que ens vegin com una extensió més d’ells.

3. Quines són les principals accions/línies d’actuació del grup i cap a on estan orientades?

Actualment, estem centrats en impulsar l’eficiència i la productivitat. Moltes de les preocupacions que té qualsevol farmàcia són molt similars, independent de la mesura i tipologia de farmàcia. Gràcies a la pertinència al grup, podem aconseguir economies d’escala que beneficiïn al conjunt de farmàcies. Tot el que fem, ho fem “amb i per” els farmacèutics.

4. Per què un grup de farmàcies decideix impulsar una campanya de prevenció de càncer de pell com la de “No siguis cacauet”?

Farmàcies ecoceutics té com a objectiu arribar a ser un referent com a punt de salut. A les farmàcies, a part de productes per tractar una patologia, podem trobar-hi solucions preventives i és aquí on nosaltres volem posar-hi èmfasi. El filtre solar és una de les solucions preventives per evitar problemes de pell a mig i llarg termini.

La campanya “no siguis cacauet” té com a objectiu conscienciar a les persones dels danys que poden provocar els rajos solars en la seva pell. Dins la campanya hem incorporat un examinador de pell que permet al farmacèutic mostrar-li a les persones els danys solars no visibles aconseguint així conscienciació social a la vegada que poden recomanar un protector solar adequat en funció de cada tipologia de pell.

5. El conveni de col·laboració amb la FECEC a quina política de RSC respon? Quina valoració en feu?

Un dels valors principals de farmàcies ecoceutics és la salut i com a tal hem de contribuir i promoure-la entre el major nombre de persones possibles. Per nosaltres la política de RSC que seguim és una extensió més dels nostres valors i la fem efectiva mitjançant diverses campanyes així com la del càncer de mama que durem a terme per primera vegada amb la FECEC i esperem obtenir grans resultats.