La campanya solidària “Posem-li pebrots al càncer”, celebrada els passats dies 6 i 7 de febrer, ha aconseguit recaptar 69.328 euros, destinats a donar suport i atenció als malalts oncològics.
Aquesta iniciativa, impulsada per les entitats de la FECEC – Junts contra el càncer, i Condis Supermercats té com a objectiu fomentar la solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia i difondre la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats de la FECEC.
Durant els dies 6 i 7 de febrer, un total de 46.219 bosses de pebrots solidaris van ser adquiries pels clients en el més de 335 establiments Condis de Catalunya, així com en el supermercat d’Internet Condisline. L’excel·lent resposta obtinguda per part de la ciutadania, i que ha permès concloure amb un gran èxit la campanya, no hauria estat possible sense la tasca fonamental dels més de 500 voluntaris i els equips dels punts de venda que van oferir la bossa de dos pebrots, un de verd i un de vermell, a canvi del preu simbòlic d’1,5 euros.
El voluntariat que va col·laborar prové de les pròpies entitats, així com d’una important crida a la que es van afegit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses com ara ”La Caixa”, DKV, Esteve, MRW, BBVA, Santander, Nestlé, Danone, HP, entre d’altres. En paral·lel, també Condis va fomentar el voluntariat entre el seu personal i col·laboradors de la seu central i les botigues. Així mateix, cal destacar la solidaritat del proveïdor dels pebrots, “Delicias, marca de verdures de qualitat” i de TMB i TRAM, que van difondre la campanya en dates prèvies.
En el marc online, la campanya va tenir un importat seguiment a xarxes socials, on els ciutadans van fer arribar les seves fotografies amb la bossa de pebrots, tant al Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis.
La campanya solidària va comptar amb uns padrins excepcionals: el doctor Manel Esteller, l’actriu Montserrat Carulla, el meteoròleg Francesc Mauri, la cuinera i escriptora Ada Parellada i les jugadores de waterpolo del Club Natació Sabadell.