El doctor Manel Esteller, l’actriu Montserrat Carulla, el meteoròleg Francesc Mauri, la cuinera i escriptora Ada Parellada i les jugadores de waterpolo del Club Natació Sabadell, apadrinen la campanya solidària que es presenta avui, tot coincidint amb la Diada Mundial contra el Càncer.
![Francesc Viñas, Ada Parellada, Pilar Condal i Manel Esteller.](https://juntscontraelcancer.cat/wp-content/uploads/2023/04/posem-lipebrotsalcancer.jpg)
Avui, Dia Mundial contra el Càncer, s’ha presentat la campanya “Posem-li pebrots al càncer” impulsada per les entitats de la FECEC – Junts contra el càncer, i que compta amb la col·laboració de Condis Supermercats. L’acte ha tingut lloc a l’establiment “Condislife” del carrer Europa de Barcelona, i ha comptat, com a padrins, amb el doctor Manel Esteller, l’actriu Montserrat Carulla, el meteoròleg Francesc Mauri, la cuinera i escriptora Ada Parellada i les jugadores de waterpolo del Club Natació Sabadell. Així mateix, hi han participat el vicepresident primer de la FECEC, Francesc Viñas, i la Consellera Delegada de Condis, Pilar Condal.
La campanya “Posem-li pebrots al càncer” té com a objectiu fomentar la solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia i difondre la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats de la FECEC. En aquest sentit, les aportacions recollides permetran continuar amb els projectes de suport i atenció als malalts oncològics i a les seves famílies. Així mateix, aquesta acció solidària se suma a altres iniciatives que es desenvolupen amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer i que també actuen d’acord amb el codi europeu, destinat a prevenir la malaltia (http://cancer.gencat.cat/ca/ciutadans/prevencio/codi_europeu/).
Voluntariat corporatiu
La iniciativa es desenvoluparà els propers divendres i dissabte, dies 6 i 7 de febrer, als 335 establiments Condis de Catalunya, on més de 500 voluntaris oferiran la bossa amb dos pebrots, un de verd i un de vermell, a canvi del preu simbòlic d’1,5 euros.
El voluntariat que col·labora prové de les pròpies entitats, així com d’una important crida a la que s’han afegit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses: ”La Caixa”, DKV, Esteve, MRW, BBVA, Santander, Nestlé, Danone, HP, entre d’altres. En paral·lel, cal afegir que també Condis fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que hi participen des dels punt de venda i des de la plataforma central.
En el marc online, és previst que la campanya tingui un destacat ressò a xarxes socials, on els ciutadans estan convidats a fer arribar les seves fotografies amb la bossa de pebrots, tant al Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis. D’altra banda, i des del 30 de gener, la campanya s’ha donat a conèixer mitjançant una animació en Flash en els suports publicitaris del transport públic de TMB i TRAM. A banda de les botigues físiques de Condis, també els usuaris del súper virtual “Condisline.com” podran adquirir la seva bossa de pebrots solidària durant els dies 6 i 7.