“Posem-li pebrots al càncer” recapta 79.657 euros per donar suport a pacients i familiars

En la cinquena edició de la campanya solidària impulsada per la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats, celebrada els dies 1 i 2 de febrer, s’han aconseguit recaptar 79.657 euros amb la venda de 53.105 bosses de pebrots. Després de cinc anys, aquesta iniciativa ha contribuït amb més de 380.000 euros a programes de suport i atenció als malalts de càncer i les seves famílies impulsats per la FECEC.

A1 agraïment-001

Aquest any s’ha batut el rècord de voluntaris que han participat en la campanya: 900 persones (200 més que l’any anterior) d’arreu de Catalunya que han animat a la gent a comprar una bossa amb dos pebrots, un de verd i un de vermell, al preu simbòlic de 1,5 euros. Els pebrots, aportats desinteressadament per l’empresa Agroponiente, van poder comprar-se a 493 establiments Condis de Catalunya i al súper online “Condisline.com”.

El voluntariat que hi ha col·laborat prové de les entitats organitzadores, així com d’una important crida a la que s’hi han afegit diferents institucions. A més, des de Condis també es fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que hi participen des dels punts de venda i des de la plataforma central.

Els padrins d’aquesta cinquena edició de la campanya han estat les periodistes Elisenda Carod i Silvia Tarragona, el meteoròleg Tomàs Molina, el Dr. Germà Lluch, l’investigador Manel Esteller i el forner Daniel Jordà. Durant l’acte de presentació de la campanya, celebrat el passat 31 de gener, Daniel Jordà va elaborar coques i altres receptes amb pebrots solidaris, amb la col·laboració de la resta de padrins.

Pebrots també a les xarxes socials

Els voluntaris i moltes altres persones han volgut estendre la crida a través de les xarxes socials compartint fotos i vídeos amb les bosses de pebrots amb els hashtags #pebrotscancer i #sumaT, i fent-les arribar al Facebook, Twitter i Instagram de Condis (@condislife) i de la FECEC (@fececfederacio). També s’han sumat a la campanya a través de les xarxes, cares conegudes com la dels actors Queco Novell i Carlos Latre,