“Posem-li pebrots al càncer” recapta 74.355 euros per donar suport i atenció a pacients i familiars

La tercera edició de la campanya solidària “Posem-li pebrots al càncer”, impulsada per la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats, celebrada el 3 i 4 de febrer, ha recaptat 74.355 euros amb la venda de 49.570 bosses de pebrots solidaris. Els fons es destinaran íntegrament als programes de suport i atenció als malalts de càncer i les seves famílies.

A1 pebrots_01

Més de 600 voluntaris han participat en la venda dels pebrots solidaris oferint una bossa amb dos pebrots, un vermell i un verd, al preu simbòlic de 1,5 euros. Disponibles a més de 450 establiments Condis de Catalunya i al supermercat virtual Condisline.com, els pebrots han estat aportats desinteressadament per la companyia Grupo Agroponiente.

Segons Pilar Condal, Consellera Delegada de Condis, “volem donar les gràcies a totes les persones que, durant la campanya, s’han apropat a comprar les bosses de pebrots solidaris i també, molt especialment, a tots aquells voluntaris que han dedicat el seu temps a aquesta iniciativa. Sense ells i sense el suport dels nostres col·laboradors, tant de central com d’establiments, no hagués estat possible dur a terme, un any més, aquesta campanya solidària”.

D’altra banda, Francesc Viñas, vicepresident primer de la FECEC i director d’Oncolliga, ha destacat que “Campanyes com “Posem-li pebrots al càncer” són imprescindibles perquè cal ajudar a conscienciar la població sobre la necessitat d’oferir el màxim suport possible tant als pacients com als seus familiars per tal d’ajudar-los a fer front a la malaltia. En aquest sentit, la labor realitzada, des de fa 16 anys, per les entitats de la FECEC, com Oncolliga, contra les malalties oncològiques a Catalunya necessita d’aquest suport per part dels ciutadans. Sense ells, aquesta lluita es faria encara més difícil”.

La iniciativa ha comptat amb uns padrins d’excepció: la periodista Xantal Llavina, l’actor i presentador Quim Masferrer, l’investigador Manel Esteller, director del programa d’Epigenètica i Biologia del Càncer de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Bellvitge (IDIBELL), i el meteoròleg Francesc Mauri. En aquesta ocasió, durant l’acte de presentació de la campanya, Xantal Llavina i Quim Masferrer han preparat una recepta solidària amb l’ajuda de la resta de padrins: una “coca de recapte” amb el pebrot com a principal ingredient.

Voluntaris i ciutadans, claus en el bon funcionament de la campanya

“Posem-li pebrots al càncer” ha tingut un destacat ressò a les xarxes socials, on els ciutadans han fet arribar les seves fotografies i vídeos amb la bossa de pebrots, tant al  Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis (@condislife), amb el hasthtag #pebrotscancer, així com a l’Instagram de Condislife.

Aquesta acció se suma a altres iniciatives que es desenvolupen amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer, que té per objectiu augmentar la conscienciació sobre el càncer entre la població en general (https://www.juntscontraelcancer.cat/news/lema-dia-mundial-contra-cancer-2017/).

El voluntariat que col·labora en la iniciativa prové de les pròpies entitats, així com d’una important crida a la que s’han afegit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses: La Caixa, Kern Pharma, SAGE, Janssen, Creu Roja, Universitat de Barcelona, entre d’altres. En paral·lel, cal afegir que Condis també fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que hi participen des dels punt de venda i des de la plataforma central.