“Posem-li pebrots al càncer” recapta 73.890 € per a programes de suport a pacients i familiars

  • Un total de 49.260 bosses de pebrots solidaris s’han venut a més de 400 establiments Condis de Catalunya al preu simbòlic de 1,5 euros 

  • La cuinera Ada Parellada, el grup musical Blaumut, les periodistes Elisenda Camps i Xantal Llavina i el Dr. José Ramón Germà Lluch han apadrinat la iniciativa 


23.pebrots

Impulsada per la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats, la segona edició de la campanya solidària “Posem-li pebrots al càncer”, celebrada el 29 i 30 de gener, ha aconseguit recaptar 73.890 euros amb la venda de 49.260 bosses de pebrots solidaris, superant les vendes aconseguides l’any passat.

Els fons aconseguits amb aquesta campanya solidària es destinaran íntegrament als programes de suport i atenció als malalts de càncer i les seves famílies. 
En la venda dels pebrots solidaris, aportats desinteressadament per la companyia Bio Ponent i realitzada en els més de 400 establiments Condis de Catalunya i al supermercat virtual Condisline.com, han participat més de 500 voluntaris, oferint una bossa amb dos pebrots, un vermell i un verd, al preu simbòlic de 1,5 euros.

En paraules de Pilar Condal, Consellera Delegada de Condis, “estem molt agraïts a totes les persones anònimes que han fet possible que aquesta campanya sigui un èxit gràcies a la compra de les bosses de pebrots solidaris, així com als voluntaris que, un any més, han dedicat el seu temps lliure a fer possible aquesta iniciativa, i a tots els nostres col·laboradors, tant de central com d’establiments, que han fet seva aquesta campanya “.

D’altra banda, Francesc Viñas, vicepresident primer de la FECEC i director d’Oncolliga, ha insistit en “la necessitat de seguir sumant esforços per continuar treballant en la millora de la qualitat de vida de les persones que pateixen càncer i dels seus familiars. En aquest sentit, iniciatives com Posem-li pebrots al càncer ajuden a conscienciar la població per tal que, cada vegada més, mostrin el seu compromís amb una causa que va en augment. Segons les últimes dades donades a conèixer, un de cada tres espanyols patirà aquesta malaltia”.

La iniciativa ha comptat amb uns padrins excepcionals: la cuinera Ada Parellada, el grup musical Blaumut, les periodistes Elisenda Camps i Xantal Llavina i el Dr. José Ramón Germà Lluch, Director de Coneixement i Recerca de l’Institut Català d’Oncologia i autor del llibre “Els set pilars anticàncer”, fruit de més de 40 anys d’investigació en Oncologia. Com a novetat d’aquesta edició, Ada Parellada ha elaborat dues receptes amb els pebrots com a ingredient principal amb l’ajuda del grup musical Blaumut.

Destacat suport de voluntaris i ciutadans

La campanya ha tingut un important seguiment a les xarxes socials, on els ciutadans han fet arribar les seves fotografies amb la bossa de pebrots, tant al Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis.

Els voluntaris que han col·laborat en la iniciativa provenen de les mateixes entitats, així com d’una important convocatòria a la qual s’han adherit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses, com “la Caixa”, Kern Pharma, Creu Roja, Bayer, SGAE i Universitat de Barcelona, entre d’altres. En paral·lel, Condis fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que participen des dels punts de venda i des de la plataforma central.

Des de la FECEC, volem agrair el suport dels voluntaris i les empreses que han col·laborat a fer possible aquesta campanya. Moltes gràcies a tots!