“Posem-li pebrots al càncer” bat el rècord de recaptació, arribant als 82.833 euros

La quarta edició de la campanya solidària “Posem-li pebrots al càncer”, impulsada per la Federació catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats, celebrada el 2 i 3 de febrer, ha recaptat 82.833 euros amb la venda de 55.223 bosses de pebrots solidaris, un 11,5% més que a l’anterior edició. Els fons es destinaran íntegrament als programes de suport i atenció als malalts de càncer i les seves famílies.

1. pebrots gracies

Més de 700 voluntaris han participat en la venda de pebrots solidaris, oferint una bossa amb dos pebrots, un vermell i un verd, al preu simbòlic de 1,5 euros. Disponibles a 469 establiments Condis de Catalunya i al súper online “Condisline.com”, els pebrots han estat aportats desinteressadament per la companyia Grupo Agroponiente.

El voluntariat prové de les pròpies entitats, així com d’una important crida a la que s’han afegit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses: La Caixa, Kern Pharma, SAGE i Universitat de Barcelona, entre d’altres. Condis també fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que hi participen des dels punt de venda i des de la plataforma central.

Segons Carme Condal, vicepresidenta executiva de Condis, “contribuir a ajudar els pacients de càncer i els seus familiars per nosaltres és un gest ple de sentit. Ens fa molt feliços saber que, en aquesta edició, hem tornat a superar la xifra de bosses de pebrots venudes. Per això, volem donar les gràcies a tots els voluntaris que han fet possible, un any més, aquesta campanya. També als padrins i col·laboradors de Condis per la seva predisposició i sincera dedicació a aquesta causa”.

En paraules de Núria Casaldàliga, vocal de la Junta directiva de la FECEC i directora d’Oncolliga, “són ja 4 els anys que portem duent a terme aquesta campanya i reivindicant la necessitat d’iniciatives d’aquest tipus per ajudar a difondre la feina que realitzem des les entitats de la FECEC. Si treballem plegats per millorar la qualitat de vida dels pacients i donar suport als seus familiars aconseguirem, sense dubte, millors resultats”.

En aquesta ocasió, la campanya ha comptat, com a padrins, amb: la periodista Xantal Llavina, l’actor i presentador Quim Masferrer, l’investigador Manel Esteller, el Dr. Germà Lluch, els actors Francesc Orella, Candela Anton, Pau Poch i Abel Folk i el xef Sergi Cócera. Durant la presentació de la campanya, Sergi Cócera va preparar dues receptes solidàries amb pebrots amb l’ajuda dels actors.

Un destacat ressò a les xarxes socials

“Posem-li pebrots al càncer” ha tingut un destacat ressò a les xarxes socials, on els ciutadans han volgut compartir la seva solidaritat fent arribar les seves fotografies i vídeos amb la bossa de pebrots, tant al Facebook, Twitter i l’Instagram de Condis (@condislife) i de la FECEC (@fececfederacio), amb el hasthtag #pebrotscancer i #sumaT

A més, aquest any la iniciativa ha comptat amb el suport, a les xarxes socials, de les cantants Mónica Naranjo i Gisela, la periodista Mònica Terribas, la nedadora Gemma Mengual i els actors Bruno Oro, Roger Berruezo i Nil Cardoner, entre altres.