“Posem-li pebrots al càncer” aconsegueix recaptar 77.375 euros per lluitar contra aquesta malaltia

La 6a edició de la campanya solidària “Posem-li pebrots al càncer”, impulsada per la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats, ha aconseguit recaptar un total de 77.375 euros amb la venda de 51.583 bosses de pebrots solidaris. La iniciativa destinarà tots els fons al desenvolupament de programes de suport i atenció als malalts de càncer i a les seves famílies que, durant l’estat d’alarma, s’han traslladat als canals online.

resultats pebrots

Com a conseqüència de la crisis de la COVID-19, a les preocupacions habituals de les persones amb càncer, s’hi ha afegit la necessitat d’escolta, l’adaptació a la situació d’aïllament i solitud, la gestió del dia a dia, les pautes d’autocura o la gestió de la informació, són les preocupacions i necessitats més recurrents en què es troben les entitats. Les demandes, doncs, es mouen en un ventall d’opcions, des de la por a haver d’anar a l’hospital per fer tractament i proves i, per tant, l’exposició i risc de contagi de la Covid-19, fins al malestar que suposa el fet d’haver d’estar a casa i no poder gaudir del dia a dia tal com ho feien abans del      confinament.. Per això, els serveis d’atenció emocional actualment són crucials.

Ivó Valdivielso, director de la Fundació Oncolliga, ha volgut remarcar la importància d’iniciatives com “Posem-li pebrots al càncer”, “que ens ajuden a reivindicar i a difondre la tasca que es realitza des de les entitats que formen part de la FECEC. D’altra banda, també ens ajuda a que la població prengui consciència de la necessitat de participar en iniciatives d’aquest tipus que busquen alleugerir la càrrega que té aquesta malaltia pels qui la pateixen i pel seu entorn, especialment en aquests moments tan delicats”.

“Posem-li pebrots al càncer” es va celebrar els darrers dies 6 i 7 de març. Durant aquestes dues jornades, més de 700 voluntaris de tot el territori català, repartits entre els 545 establiments Condis participants, van animar els clients a comprar una bossa amb pebrots a un preu simbòlic de 1’5 euros. Els pebrots, com cada any, els va aportar desinteressadament la companyia Grupo Agroponiente.

Segons Xavier Pérez, director de màrqueting de Condis Supermercats, “ja són sis anys els anys que portem contribuint a la lluita contra el càncer i col·laborant amb la FECEC i, per a nosaltres, és tot un plaer poder seguir fent-ho. Voldria agrair a tots els voluntaris, col·laboradors i a la societat el suport incondicional que demostren any rere any, així com als padrins per la seva sincera dedicació”.

Voluntaris, col·laboradors i ciutadans, claus de l’èxit

Els voluntaris que van participar en aquesta iniciativa provenen d’una important crida que s’ha fet des de les mateixes entitats organitzadores, a la qual s’hi han adherit diversos ajuntaments, hospitals, institucions i empreses com XX. Paral·lelament, des de Condis també es fomenta la solidaritat entre el seu personal y col·laboradors, que hi van participar des dels punts de venda i des de la plataforma central.

La campanya també va tenir un important seguiment a través de les xarxes socials, on els ciutadans han penjat les seves fotografies amb les bosses de pebrots amb els hastags #pebrotssolidaris i # posemlipebrots al càncer.

A més, també van contribuir a la difusió de la campanya nombroses carres conegudes de l’àmbit social i cultural com les xefs Ada Parellada i Carme Ruscalleda; els actors i humoristes Carlos Latre i Pep Plaza; l’actor Eduard Farelo; el periodistes Eloi Vila, Elisenda Camps i Xantal Llavina; els músics Halldor Maar, Miquel Abras, Sanjosex, Jaume Mazoni i el grup musical Blaumut, entre d’altres.