Gatzara Cosmètics ja és una realitat. Després de més de dos anys de desenvolupament, la nova línia de cosmètica natural i solidària impulsada per la Fundació Oncolliga Girona veu la llum amb el llençament de la botiga online www.gatzaracosmetics.com.
La presentació oficial de la marca es va fer el 16 de juny en un acte celebrat als jardins de la casa rural Torre de Can Puig, a la Vall de Sant Danielde Girona, al qual han assistit una seixantena de persones vinculades a l’entitat d’ajuda al malalt de càncer.
Gatzara Cosmètics és una línia de cosmètica natural que té com a finalitat recaptar fons per contribuir a la investigació oncològica i finançar els programes i serveis que la Fundació ofereix als malalts de càncer de les comarques gironines i les seves famílies. El 100% dels beneficis es destinaran a aquesta causa.
De moment s’han llençat al mercat set productes de cosmètica facial dirigits a tots els públics. Per a desenvolupar el projecte, l’Oncolliga ha comptat amb la col·laboració d’un equip de professionals de diferents àmbits que de manera voluntària i desinteressada li han anat donat forma i que ara cedeixen el testimoni a l’empresa Oncolliga Gironina SL, que serà l’encarregada de comercialitzar els productes. El model de negoci s’ha centrat en la venda online, si bé no es descarta complementar-la amb altres estratègies de venda offline aprofitant la implantació que l’entitat té al territori a través de les seves delegacions.
El projecte Gatzara va sorgir a final del 2019, com una idea de negoci que podia complementar el finançament obtingut a través de les activitats benèfiques organitzades per la pròpia Fundació i les seves delegacions. L’esclat de la pandèmia va donar l’impuls definitiu al que fins aleshores només havia estat una idea, ja que es va evidenciar més que mai que calia tenir fons de finançament alternatives a les activitats solidàries presencials.
“Tradicionalment, les activitats benèfiques han estat la nostra principal font de finançament, però ens vam adonar que en una situació de crisi com va ser la del confinament i les posteriors restriccions per la Covid, això podia ser un gran handicap per al manteniment dels nostres serveis”, va explicar i Lluïsa Ferrer, expresidenta de la Fundació i impulsora inicial del projecte. Ferrer, que es va jubilar l’agost passat, va passar el testimoni a la seva successora, Paqui Badosa, que ha estat al capdavant del projecte en la seva recta final. “Estem segurs que aquest projecte tindrà una bona acollida, perquè combina la cura conscient i saludable de la pell amb la recaptació de fons per a la lluita contra el càncer, de manera que comprar Gatzara acaba essent un acte ètic i socialment responsable”, va indicar Badosa.
En el mateix sentit es va manifestar Alba Pedro, responsable de màrqueting del projecte: “Tal i com diguem a la nostra pàgina web, ens encantaria poder revolucionar la manera de cuidar-nos. Perquè amb Gatzara busquem això, que quan algú decideixi comprar algun dels productes d’aquesta iniciativa tingui un producte de molta qualitat que al mateix temps neix, única i exclusivament, per a donar resposta a una necessitat social. Un intercanvi on realment tots hi sortim guanyant”.
Ingredients naturals d’alta qualitat
La primera línia de cosmètica facial Gatzara consta de set productes: una emulsió netejadora (Ànima, 150 ml), dos tipus de crema facial (Essencial i Súmmum, 50 ml), un sèrum facial (Vital, 30 ml), un contorn d’ulls (Mirada, 30 ml), un nou concepte de mascareta facial (Rescat, 50 ml) i un complex vitamínic a base d’oli d’arròs ecològic (Harmonia, 30 ml). Els preus dels productes es mouen entre els 19 i els 35 euros.
La línia ha estat formulada per un equip de farmacèutics i químics amb àmplia experiència en el sector de la cosmètica natural i tots els productes han estat testats dermatològicament per assegurar que el seu ús és apte per a tot tipus de pell, també per a les més sensibles. El resultat ha estat una cosmètica innovadora basada en el poder de les plantes, amb ingredients seleccionats per les seves propietats actives i productes adaptats a les necessitats de la pell.
“Els productes de Gatzara han estat ideats per cobrir totes les necessitats que pugui tenir la nostra pell de manera còmoda i fàcil. Tot i que cada producte s’ha formulat amb principis actius diferents, hi ha dos ingredients que són comuns a tota la línia, i són la vitamina E i l’oli d’arròs ecològic. També hem introduït els probiòtics per potenciar l’autoprotecció que ens dona mantenir una pell amb una microbiota sana”, ha explicat Núria Izquierdo, assessora cosmetòloga i responsable del Servei d’Estètica Oncològica Integral de la Fundació Oncolliga Girona.
L’acte de presentació del projecte es va celebrar als jardins de la Torre de Can Puig, una casa rural situada al cor de la Vall de Sant Daniel, i es va tancar amb l’actuació dels músics de jazz Adrià Bauzó i Cesc Adroher i una pica-pica per a tots els assistents.