Un any més torna la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio. La 31a edició, que tindrà lloc el proper 18 de desembre, estarà dedicada a les malalties cardiovasculars, la principal causa de mort als països desenvolupats i un dels problemes actuals de salut pública més rellevants.
Les més freqüents, entre d’altres, són la hipertensió arterial, l’arteriosclerosi, l’angina de pit, l’infart de miocardi, la insuficiència cardíaca i l’accident cerebrovascular o ictus. Algunes d’aquestes malalties no tenen símptomes i la mort sobtada pot ser-ne la primera manifestació. D’aquí que la prevenció sigui un factor clau, com indiquen els experts.
Segons dades de l’Organització Mundial de la Salut, van causar prop de 18 milions de morts el 2019, que representen el 32% del total de defuncions mundials. Aquestes xifres de mortalitat se sumen al seu caràcter crònic, fet que impacta directament sobre la qualitat de vida dels pacients i genera dependència, risc de complicacions i uns costos sanitaris i socioeconòmics molt elevats.
Catalunya disposa d’una xarxa sòlida de grups de recerca en malalties cardiovasculars, que, gràcies al fons recaptats, podran aportar avenços en la prevenció, el tractament i el pronòstic d’aquestes malalties amb l’objectiu de millorar l’esperança i la qualitat de vida de les persones afectades.
Com participar a la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio?
Pots participar a la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio com a persona voluntària realitzant algunes de les següents tasques, el període de preinscripció comença avui i finalitza el 24 d’octubre a les 10h a través d’aquest web:
- Atenció telefònica: la tasca consisteix a atendre les trucades de particulars i empreses que volen fer donatius.
- Caps de taula: aclareixen els dubtes de la filera de telefonistes que tenen assignada i en recullen les butlletes.
- Missatgers: són els encarregats de completar el circuit de les butlletes i la logística.
- Separadors: reben totes les butlletes amb donatiu i fan una primera separació de les butlletes, ja que cal revisar-les totes.
- Servei d’àpats: s’encarreguen de preparar el menjar.
- Servei d’ordre: vetllen perquè les persones voluntàries es desplacin per la seu amb el màxim ordre i silenci.
- Atenció a convidats: l’objectiu és assessorar-los en la seva tasca de telefonistes.