La reconeguda xef Carme Ruscalleda i la cuinera Ada Parellada participen a la campanya ‘Posem-li Pebrots al Càncer’, que enguany arriba a la VIII edició.
Carme Ruscalleda participa un any més a la campanya animant als ciutadans a “posar-li pebrots al càncer” amb aquest vídeo que ha publicat al seu canal d’Instagram.
La cuinera Ada Parellada a ritme de la cançó “Chicken Teriyaki” de Rosalía també participa posant-li un toc d’humor a la campanya amb aquest vídeo que ha publicat al seu Instagram.
Impulsada per la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) – Junts contra el càncer i Condis Supermercats, la campanya té lloc avui i demà, 8 i 9 d’abril. Lobjectiu és solidaritzar-se amb els pacients oncològics i, a la vegada, difondre la tasca d’acompanyament i suport que realitzen les entitats adherides a la FECEC en la lluita contra el càncer.
Durant aquests dos dies, la ciutadania i, en particular, els clients dels supermercats Condis estan convidats a comprar una bossa de pebrots solidaris, que aquest any es comercialitzarà en format de malla compostable, a un preu simbòlic d’1,5 € cadascuna, en els 673 supermercats Condis de Catalunya. En total, es posaran a la venda més de 66.000 bosses – proveïdes per l’empresa Agroponiente –, amb un pebrot vermell i un de verd, i la recaptació resultant serà íntegrament destinada al desenvolupament de projectes d’atenció als malalts de càncer i les seves famílies.
Més de 900 persones voluntàries d’arreu del territori català, que han estat convocats per les entitats de la FECEC, seran les encarregades de donar a conèixer els objectius de la campanya i de difondre entre els clients la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats. D’aquests voluntaris, 240 són estudiants d’ESO, que participen amb les entitats federades través de l’assignatura de Servei comunitari.
Vídeos dels participants a les xarxes socials
Per tal d’aconseguir el màxim ressò possible de la campanya d’enguany, els organitzadors encoratgen els participants de la iniciativa a fer un vídeo, que es pujarà a les xarxes socials. Una de les idees proposades per al vídeo és que una persona, que no surti en el vídeo, llenci un pebrot al protagonista i que aquest el faci servir de micròfon per explicar alguna cosa relacionada amb la campanya, tot animant la gent a comprar la bossa de pebrots solidaris.
Una altra opció serà fer un vídeo divertit, on per exemple diferents persones es passin un pebrot, donant algun missatge per engrescar tothom a participar en la iniciativa. Animem a penjar el vídeo a Instagram o Facebook, etiquetant-nos @condislife @fececfederacio i amb el hashtag #pebrotscancer.