La Diputació de Tarragona ha donat suport econòmic durant l’any 2025 al programa “Després del Càncer” de la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC). Concretament, a la jornada “Celebra la vida després del càncer”, en la seva tercera edició i amb l’actualització dels continguts del web www.despresdelcancer.cat (articles, testimonis i videotutorials per a pacients que han superat la malaltia).
L’eix vertebrador del projecte és la plataforma digital https://despresdelcancer.cat, un recurs gratuït, en català i castellà, amb informació fiable, recursos, serveis, vídeos, testimonis i eines útils per a l’etapa postcàncer. Durant el 2024, el portal ha rebut 58.645 usuaris, 64.815 sessions i 100.157 pàgines vistes, fet que confirma la seva utilitat i acceptació. La present actuació té també com a objectiu una renovació de la plataforma sota els criteris del nou WordPress, per garantir una experiència d’usuari més accessible, inclusiva i segura, i assegurar-ne la viabilitat a llarg termini.
El projecte es complementa amb una accions de sensibilització i activitats presencials i virtuals: tallers formatius, webinars, xerrades divulgatives, testimonis. Aquestes accions permeten enfortir vincles, trencar l’aïllament i facilitar l’adquisició d’eines per afrontar el postcàncer amb més autonomia i autoestima. Les activitats són dissenyades i dinamitzades per professionals de l’entitat amb el suport de professionals digitals així com voluntariat i amb col.laboració de les entitats del territori, afavorint la proximitat i la qualitat del suport.

