La campanya #menjasaimoute continua avui a Vilassar de Dalt i a les localitats lleidatanes de Balàfia i Alguaire. Aquests municipis ofereixen les activitats programades dins la Setmana Catalana de la Prevenció del Càncer (SECAPC) que cada any organitza la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC).
![Imatge d'uns nens en els tallers de menús saludables](https://juntscontraelcancer.cat/wp-content/uploads/2023/04/fotoweb2.jpg)
D’una banda, Balàfia i Alguaire organitzen aquest matí i aquesta tarda respectivamente, el taller de menús saludables. L’activitat té l’objectiu de conèixer quines són les recomanacions alimentàries pel que fa als grups d’aliments, a les freqüències de consum, i a tenir constància de quins són els principals errors que es cometen. Per altra banda, Vilassar de Dalt promou l’espectacle ‘Hort d’en Marçal’ destinat a nens de 5-7 anys, on amb un llenguatge adequat, s’expliquen les propietats de la fruita i la verdura. Durant l’espectacle, els participants tenen l’oportunitat d’aprendre a fer una brotxeta de fruita i verdura.
Al llarg d’aquesta setmana diversos municipis de la província de Lleida, Barcelona i Girona aniran impartint aquestes activitats per contribuir a conscienciar la població de la necessitat d’adoptar estils de vida saludables per prevenir el càncer. Enguany la FECEC, dins la SECAPC ha posat en marxa la campanya, #menjasaimoute amb aquest espot que té l’objectiu de sumar gent a la causa i crear un gran mural de fotografies de ciutadans conscienciats amb la necessitat d’actuar contra el càncer.