Gràcies a tots i totes els que heu fet possible la campanya “Posem-li pebrots al càncer”. Gràcies als voluntaris , entitats, treballadors de Condis i clients que heu col·laborat amb la bossa de pebrots solidaris. A tots moltes gràcies per fer possible la campanya, un any mes. Més endavant compartirem amb tots vosaltres els resultats de la campanya.
Pep Sala, ha presentat Saludant els àngels, una cançó que posa banda sonora a la 7a edició de la campanya “Posem-li pebrots al càncer”, de la que enguany n’és el padrí. La iniciativa solidària, impulsada per Condis Supermercats i la Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) – Junts contra el càncer, se celebrarà els propers divendres 11 i dissabte 12 de juny a 617 supermercats Condis de Catalunya. Escolta aquí la cançó.
L’artista català ha escrit el nou himne de la campanya juntament amb Salva Aumedes i ha estat interpretat per SAU30, el nou projecte musical amb el que el cofundador de SAU ha retornat als escenaris. L’objectiu és traslladar un missatge de valentia i esperança per a tots aquells que han patit o estan patint la malaltia. “La música és un meravellós mitjà per donar veu a històries que mereixen que les expliquem i que s’han d’escoltar, com la que relata la cançó que hem creat per a ‘Posem-li pebrots al càncer”, explica Pep Sala.
Com cada any, durant dos dies, es posaran a la venda més de 66.000 bosses amb pebrots solidaris, un de verd i un de vermell – aportats per l’empresa Agroponiente – a un preu simbòlic d’1,5€. L’objectiu de la campanya és fomentar la solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia i difondre la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats de la FECEC. La recaptació íntegra de la venda dels pebrots solidaris es destinarà als programes d’atenció i suport a pacients oncològics i les seves famílies que porten a terme les associacions de pacients.
Ivó Valdivielso, vocal de la Junta Directiva de la FECEC i director de la Fundació Oncolliga, ha destacat la importància d’iniciatives com “Posem-li pebrots al càncer”, “que ens ajuden a conscienciar la població sobre aquesta malaltia i a donar visibilitat a la tasca d’acompanyament a les persones amb càncer i les seves famílies que realitzem les entitats federades. La nostra feina és acompanyar-les durant totes les etapes de la malaltia i ajuda-les a trobar els seus propis recursos per poder-la gestionar. Ho fem oferint una atenció integral que inclou suport emocional i social, però també pràctic, orientació nutricional, assessorament jurídic-laboral o estètica oncològica. El nostre objectiu és millorar la seva qualitat de vida, per això és fonamental el suport de la societat”.
Centenars de voluntaris convocats per les entitats federades a la FECEC seran els encarregats d’informar als clients i animar-los a comprar les bosses de pebrots solidaris. D’altra banda, Condis també fomenta la solidaritat entre els seus treballadors i col·laboradors, que hi participaran des dels diferents supermercats i des de la plataforma logística central.
“Any rere any, ens emociona veure la implicació i la solidaritat de la ciutadania envers aquesta iniciativa, fet que ens demostra que, quan tenim una fita compartida i solidària, som capaços d’unir esforços i arribar molt més lluny del que ho faríem individualment”, explica Xavier Pérez, director de màrqueting i comunicació de Condis.
Amb les etiquetes #posemlipebrotsalcancer i #pebrotssolidaris, la cadena de supermercats i la FECEC conviden a la ciutadania a donar veu a la iniciativa pujant les seves fotografies amb la bossa de pebrots, tant al Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis (@condislife), així com també a l’Instagram de Condislife.
Qui vulgui participar com a voluntari ha d’escollir franja horària i el supermercat on vol col·laborar amb la campanya.
Pots descarragar-te aquí el llistat d’establiments Condis on els voluntaris i voluntàries podeu informar sobre la campanya.