Des de la FECEC volem agrair la implicació de tots els voluntaris que han fet possible la campanya #pebrotscancer que ha tingut lloc els dies 29 i 30 de gener en motiu del Dia Mundial contra el Càncer.
El voluntariat que ha col·laborat a la campanya prové de les pròpies entitats federades a la FECEC, Junts contra el càncer, així com també d’una important crida a la que s’han afegit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses.
Els més de 500 voluntaris participants han ofert una bossa amb dos pebrots, un de verd i un de vermell -que aporta la companyia Bio Poniente, col·laboradora de la campanya- a canvi del preu simbòlic d’1,5 euros. En total, s’han posat a la venda 55.000 paquets de pebrots, un 37% més que l’any passat.
També volem agrair els padrins de la campanya que van mostrar el seu suport durant l’acte de presentació: la cuinera Ada Parellada, el grup musical Blaumut, les periodistes Elisenda Camps i Xantal Llavina i el Dr. José Ramón Germà Lluch, Director de Coneixement i Recerca de l’Institut Català d’Oncologia i autor del llibre “Los siete pilares anticáncer”.
En el marc online, la campanya ha tingut un destacat ressò a xarxes socials, on els ciutadans estaven convidats a fer arribar les seves fotografies amb la bossa de pebrots, tant al Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis a través del hashtag #pebrotscancer. Aquí podeu veure l’àlbum de tothom que ens ha enviat la seva forografia.
Cal recordar que aquesta iniciativa té com a objectiu fomentar la solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia i difondre la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats de la FECEC. Les aportacions recollides es destinen íntegrament a projectes de suport i atenció als malalts oncològics i a les seves famílies.
Aquesta acció se suma a altres iniciatives que es desenvolupen amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer i que també actuen d’acord amb el codi europeu, destinat a prevenir la malaltia (http://cancer.gencat.cat/ca/ciutadans/prevencio/codi_europeu/).