El pròxim mes de maig tindran lloc l’Oncotriatló i l’Oncoswim, dues proves esportives solidàries d’Oncolliga Girona destinades a recaptar fons per a la millora de vida de les persones amb càncer i les seves famílies.
ONCOTRIATLÓ
L’Oncotriatló és un repte esportiu i solidari per equips que té com a finalitat recaptar fons per finançar els serveis que la Fundació Oncolliga Girona porta a terme per millorar les condicions de vida dels malalts de càncer i els seus familiars. Els diners es recapten a través de les aportacions solidàries dels equips, que han de fer un donatiu mínim per poder-hi participar.
La quarta edició se celebrarà el pròxim 18 de maig de 2025 a Llançà (Alt Empordà).
L’esdeveniment inclou tres modalitats esportives: 1.500 metres de natació en aigües obertes, 40 km de ciclisme (MTB o gravel) i 10 km de cursa a peu. Les distàncies es corrresponen amb la modalitat de triatló olímpic.
L’Oncotriatló està promogut per la Fundació Oncolliga Girona amb la col·laboració de la delegació local de l’entitat a Llançà, l’associació Tintoreres Swimming Club, l’Escoleta Trail Running Cap de Creus, el Club Ciclista Roses i SK Kayak.
- Dia: 18 de maig
- Lloc: Llançà
ONCOSWIM
L’ONCOSWIM és un prova esportiva i solidària de natació en aigües obertes organitzada per la Fundació Oncolliga Girona amb el suport del Club Natació Radikal Swim que el pròxim 24 de maig del 2025 arribarà a la novena edició. L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és recaptar fons per ajudar a la investigació sobre el càncer, concretament un estudi clínic sobre el càncer de mama triple negatiu, un subtipus de càncer de mama que és molt agressiu i que afecta sobretot dones joves.
- Dia: 24 de maig
- Lloc: sortida a l’Estartit i arribada a Calella de Palafrugell