La Marató de 3Cat del 2025 es dedicarà al càncer

La 34a edició de La Marató de 3Cat, que tindrà lloc el 14 de desembre, es dedicarà a la divulgació i l’impuls de la recerca en càncer, una de les principals causes de mort a Catalunya i a tot el món. La gala mobilitzarà la societat catalana per una malaltia que té un profund impacte social i que encara planteja molts reptes en la recerca.

La Marató del 2025 dedicarà la seva capacitat de sensibilització i mobilització al càncer, per tots els reptes que encara planteja la malaltia i pel seu profund impacte en la nostra societat. D’una banda, contribuirà a conscienciar sobre tot allò que està a l’abast de la ciutadania per prevenir-la i detectar-la a temps i, de l’altra, destinarà recursos a la recerca oncològica de Catalunya, un sector punter a nivell internacional que podrà aportar avenços tangibles en la qualitat i l’esperança de vida de les persones afectades. El Patronat de la Fundació ha aprovat aquesta temàtica a proposta de la Comissió Assessora Científica, a partir de les sol·licituds rebudes a l’última convocatòria de propostes de malalties, celebrada el 2024.  

El 14 de desembre, La Marató de 3Cat celebrarà la 34a edició d’un programa solidari que, gràcies a un excepcional suport de la societat, ha recaptat 254 milions d’euros i ha finançat 1.048 projectes de recerca, desenvolupats per 1.762 equips d’investigació, que han implicat 10.900 investigadores i investigadors. Això la converteix en una de les principals fonts impulsores de la recerca a Catalunya i en una potent plataforma de sensibilització social i divulgació científica.

Font: 3Cat