Figueres, Vilablareix i Torres de Segre arranquen les activitats de la SECAPC

Les activitats programades dins la Setmana Catalana de la Prevenció del Càncer (SECAPC) que cada any organitza FECEC, comencen avui a les localitats de Figueres, Vilablareix i Torres de Segre coincidint amb l’acte d’inauguració de la SECAPC que té lloc avui a Barcelona.

Espectacle 'L'hort d'en Marçal' a Figueres.
Espectacle ‘L’hort d’en Marçal’ a Figueres.

D’una banda, els municipis de Figueres i Vilablareix promouran al llarg del matí l’espectacle ‘Hort d’en Marçal’ destinat a nens de 5-7 anys, on amb un llenguatge adequat, s’expliquen les propietats de la fruita i la verdura. Durant l’espectacle, els participants tenen l’oportunitat d’aprendre a fer una brotxeta de fruita i verdura.

Per altra banda, la localitat Torres de Segre impartirà el taller de menús saludables. L’activitat té l’objectiu de conèixer les recomanacions alimentàries pel que fa als grups d’aliments, les freqüències de consum i els principals errors que es cometen a l’hora d’alimentar-nos.

Al llarg d’aquesta setmana diversos municipis de la província de Lleida, Barcelona i Girona aniran impartint aquestes activitats per contribuir a conscienciar la població de la necessitat d’adoptar estils de vida saludables per prevenir el càncer.

La SECAPC inclou, a més, la campanya, #menjasaimoute amb aquest espot, protagonitzat enguany per la reconeguda cuinera internacional, Carme Ruscalleda, que fa una crida a la participació ciutadana perquè enviï les seves fotos menjant una poma, la comparteixi a les xarxes amb el hashtag #menjasaimoute i repti els seus amics perquè també ho faci. La idea és sumar més gent conscienciada amb la necessitat de prevenir el càncer.

Aquesta iniciativa compta amb el suport i la col·laboració dels actors de la popular sèrie de TV3, ‘La Riera’, que ja s’han unit a la campanya de fotos per contribuir a sensibilitzar la població. També compte amb el suport de la Fundació DiR, La Eric Abidal Foundation i l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona.

L’espot i falca de la campanya es podrá veure a TV3, Catalunya Ràdio, BTV, La Xarxa, Canal Salut i la xarxa de transports municipals TMB i TRAM de Barcelona.