Col·labora amb la bossa de #pebrotscancer i penja la teva foto

Mira l’espot de la campanya:

[vsw id=”6_k7jqZiCOY” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

Xantal Llavina, Quim Masferrer, el Dr. Manel Esteller i Francesc Mauri apadrinen
la tercera edició de la campanya “Posem-li pebrots al càncer”

100.000 pebrots contra el càncer

El 2 de febrer s’ha presentat la III edició de la campanya solidària “Posem-li pebrots al càncer”, impulsada per les entitats de la FECEC – Junts contra el càncer i Condis Supermercats, que compta amb la col·laboració de més de 600 voluntaris de tota Catalunya. La iniciativa es desenvoluparà demà divendres i dissabte, 3 i 4 de febrer, als 450 establiments Condis de Catalunya, coincidint amb el Dia Mundial contra el Càncer (4 de febrer).

En aquesta ocasió, apadrinen la campanya: la periodista Xantal Llavina, l’actor i presentador Quim Masferrer, l’investigador Manel Esteller, director del programa d’Epigenètica i Biologia del Càncer de l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Bellvitge (IDIBELL), i el meteoròleg Francesc Mauri. A l’acte de presentació també hi ha participat el vicepresident primer de la FECEC i director d’Oncolliga, Francesc Viñas, i la Consellera Delegada de Condis, Pilar Condal.

IMG_20170202_120613

Durant la presentació, Xantal Llavina i Quim Masferrer han preparat una recepta solidària amb l’ajuda de la resta de padrins: una coca de recapte amb el pebrot com a principal ingredient.

“Posem-li pebrots al càncer” té com a objectiu fomentar la solidaritat amb les persones que pateixen la malaltia i difondre la tasca d’acompanyament que realitzen les entitats de la FECEC. Les aportacions recollides es destinaran íntegrament a projectes de suport i atenció als malalts oncològics i les seves famílies.

Per tal d’aconseguir una bona recaptació, els més de 600 voluntaris participants oferiran, demà i dissabte, una bossa amb dos pebrots, un de verd i un de vermell -que aporta la companyia Bio Poniente, col·laboradora de la campanya- a canvi del preu simbòlic d’1,5 euros.

Segons Pilar Condal, “un any més, estem orgullosos de poder organitzar aquesta iniciativa solidària i contribuir a la valuosa tasca que desenvolupa FECEC amb els pacients que pateixen càncer i les seves famílies. Des de Condis volem transmetre el nostre agraïment a totes aquelles persones que han col·laborat a la campanya en edicions anteriors i les animem a participar novament, comprant bosses de pebrots solidaris, així com a tots aquells que encara no ho hagin fet. Gràcies a la vostra col·laboració, i a la dels més dels 600 voluntaris, una iniciativa com aquesta és possible”.

Per la seva part, Francesc Viñas ha destacat que “des de la FECEC, portem 16 anys integrant esforços en la lluita contra les malalties oncològiques a Catalunya. Aquesta campanya  ajuda a conscienciar la població sobre les necessitats de les persones amb càncer i els seus familiars i els serveis que realitzem les entitats de la FECEC, com Oncolliga, per millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones amb càncer i els seus familiars. Junts podem fer molt més”.

Al seu torn, el Dr. Manel Esteller ha parlat de les causes del càncer, destacant que “avui diagnostiquem més casos de càncer, sobretot a causa de l’envelliment de la població ja que, amb el pas del temps, hi ha més probabilitats que es produeixin lesions en el nostre material genètic associades amb l’aparició de tumors”. Per això, les mesures de prevenció “han d’evitar danyar el nostre ADN: deixar de fumar eliminaria un de cada tres tumors al món”.

A més, “en oncologia, cada cop més, s’estan incrementant els tractaments a la carta on, en funció del tipus de lesió molecular i cel·lular del pacient, s’utilitza un fàrmac o un altre: avui aquests tractaments constitueixen el 30% del total, però aniran augmentant com l’escuma. Als mateixos s’hi sumaran, segurament, els fàrmacs epigenètics que canvien l’activitat del nostre ADN, ja aprovats pel seu ús en subtipus de leucèmia i limfomes. Esperem que s’estengui també a tumors sòlids com el càncer de mama, pulmó o còlon”.

Condisline.com també oferirà pebrots solidaris

Els usuaris del súper online “Condisline.com” podran adquirir la seva bossa de pebrots solidaris durant els dies 3 i 4 de febrer. Com a anteriors edicions, està previst que la campanya tingui una important difusió a les xarxes socials. D’aquesta forma, els ciutadans estan convidats a pujar les seves fotografies amb la bossa de pebrots tant al Facebook com al Twitter de la FECEC i de Condis (@condislife), amb el hasthtag #pebrotscancer, així com a l’Instagram de Condislife.

Aquesta acció se suma a altres iniciatives que es desenvolupen amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer, seguint el codi europeu, dirigit a prevenir la malaltia (http://cancer.gencat.cat/ca/ciutadans/prevencio/codi_europeu/).

El voluntariat que col·labora en la iniciativa prové de les pròpies entitats, així com d’una important crida a la que s’han afegit diferents ajuntaments, hospitals, institucions i empreses: La Caixa, Kern Pharma, SAGE, Creu Roja, Universitat de Barcelona, entre d’altres. En paral·lel, cal afegir que Condis també fomenta la solidaritat entre el seu personal i col·laboradors, que hi participen des dels punt de venda i des de la plataforma central.

Consulta aquí els establiments Condis per saber on posts trobar els pebrots.