Aprovat el Document d’Acompanyament a la Diagnosi

El Consell Consultiu de Pacients del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya va aprovar, en el marc de la 3a Assemblea de l’organisme, el Document d’Acompanyament a la Diagnosi, on s’estableix el marc de treball per millorar l’atenció i el suport a les persones amb malalties cròniques gràcies a la participació de les entitats de pacients.

Una de les reivindicacions històriques i fonamentals de les entitats de pacients ha estat que els diagnòstics mèdics s’acompanyin, quan sigui possible, del tractaments farmacològics i de rehabilitació adequats, així com del suport social adient a les necessitats específiques de les persones afectades.

Les entitats que formen part de la comissió de participació d’Acompanyament en el Diagnòstic treballen per identificar i definir les necessitats clíniques, socials i d’accés a prestacions i serveis públics que acompanyen els diagnòstics mèdics.

Les aportacions són clau per a l’elaboració d’un mapa exhaustiu de necessitats que orienti el disseny de solucions concretes, treballant conjuntament amb els professionals tècnics dels àmbits social i sanitari. Aquesta col·laboració serà essencial per assolir l’agilització dels processos, fent-los més accessibles, eficaços i centrats en la persona. Aquest esforç col·lectiu permetrà construir entre tots un sistema de suport més àgil, integrat, comunitari i empàtic.

Aquí pots descarregar el document presentat i aprovat a l’Assemblea del passat 15 de juliol.